laev

Kedves web-vándor! Ez a honlap a Lillafüredi Erdei Vasút kedvelőinek, volt és leendő utasainak készült. Itt egybegyűjtve találhatók az interneten és nyomtatásban jelenleg elérhető információk, mely segítségével remélhetőleg hasznos tudnivalókat ad a kisvasút és a környező Bükk csodálatos látnivalóiról, kedvet csináljon egy bükki kiránduláshoz. Természetes a kisvasutakról, így erről a vasútról több más oldal is található a neten, melyeken további hasznos és érdekes információk találhatók. E honlap célja, hogy ezeket, valamint a más forra vasútról. E honlap célja, hogy minél teljesebb körű és a lehető legaktuálisabb információk is megjelenjenek, kibővítve a környék megtekintésre érdemes helyeinek bemutatásával, túraajánlatokkal. A honlap még nincs teljesen kész, folyamatos fejlesztés, feltöltés alatt áll. További munkámat nagyban segítenél azzal, hogy - ha már erre az oldalra találtál - a Vendégkönyvbe beírnád véleményed az oldalról, esetleges ötleteidet, de kritikáidat is szívesen veszem. A vasutat üzemelteti: ÉSZAKERDO Rt. Lillafüredi Erdei Vasút Üzemigazgatóság 3535. Miskolc, Erdész u. 24. Tel: 06 46 / 530 593 , 530 594 , 530 595 ________________________________________ A miskolci, Kilián-Észak végállomás megközelíthető: • az 1-es villamossal a LÁEV megállóig (Kilián lakótelep után), vagy • az 1-es, 1A-s, 101-es helyi buszjárattal a Kilián lakótelepig. Mind a villamos, mind a buszok a Tiszai pályaudvarról indulnak. A buszokra fel lehet szállni a Búza téri Volán autóbusz-pályaudvarnál is. A fenti járatok sűrűn közlekednek (5-15 percenként), a menetidő 20-30 perc. A Lillafüredi állomás megközelíthetősége: Lillafüredre az 5-ös autóbusz jár, mely Diósgyőrből, az 1-es villamos másik végállomásától indul, de át lehet szállni ott az 1-es, 1A-s és 101-es buszokról is. Az 5-ös buszok 15-30 perc követési időközzel közlekednek. Garadna végállomás megközelíthető: Garadnát az Ómassára közlekedő 15-ös autóbusz érinti, amely szintén Diósgyőrből indul. Ez a busz, azonban a megszokottnál ritkábban közlekedik (hétköznap 1-1,5 óránként, hétvégén 30-60 percenként). A pontos indulási időközök megtalálhatók a helyi járatokat üzemeltető MVK Rt. honlapján Akisvasút útvonala: A térkép rákattintás után új ablak nyílik meg, teljes méretben! ________________________________________ Menetdíjak: • Teljesárú (felnőtt): 170 Ft • Gyermek és diák: 140 Ft • Személyzeti: 40 Ft • 6 éves korig és 65 év felett ingyenes az utazás. A nosztalgiavonatokra érvényes díjak: • Felnőtt vonaljegy: 450 Ft • Felnőtt szakaszjegy: 230 Ft • Gyermek és diák vonaljegy: 280 Ft • Gyermek és diák szakaszjegy: 170 Ft ________________________________________ A LÁEV napja minden év május 2. szombatja, amelyen többek között különvonatokkal és járműkiállítással várják a látogatókat. A rendezvényre a Kisvasutak Napja Magyarországon rendezvénysorozat keretén belül kerül sor, amelyre a MÁV 50%-os menettérti kedvezményt biztosít. A kisvasút rövid története Az első világháború után, a Bükk hegység állami erdőbirtokain az értékes bükkfaállomány kitermelésére 1919-ben kezdték el építeni a vasutat.. Az első tehervonat 1921. május 3-án indult el a Miskolc-Fáskert - Lillafüred - Garadna fővonalon. 1922-ben készült el a Papírgyár - Mahóca közötti szárnyvonal, melyet 1940-ben Taksalápáig, 1946-47-ben Farkasgödör-Örvénykőig meghosszabbítottak. A csodálatos természeti szépségekkel rendelkező vonalvezetés hamar felkeltette a környéken lakók érdeklődését. 1923-tól megkezdődött a korlátozott személyszállítás. A turistaforgalmon kívül ebben az időben jelentős volt a "hivatásforgalom" is: Ómassáról, Újmassáról és Hámorból - más tömegközlekedési eszköz hiányában - csak vasúton lehetett eljutni a diósgyőri gyárakba, illetve Miskolcra. Lillafüred fejlesztése és a Palotaszálló építése (1927-30) elősegítette a vasút fejlődését is, melyet gyakran a szálló magas rangú vendégei is igénybe vettek. További szárnyvonalak is épültek: • a ládi szárny 3 km hosszú volt, mely biztosította a kisvasút és a nagyvasút közötti összeköttetést (lefelé fát, visszafelé a papírgyárba szállított szenet), • a kerekhegyi szárny Lillafüredről indult a kerekhegyi rakodó felé (ez a rakodó sajnos kicsinek bizonyult, ezért a vonalat megszüntették), • a tatárároki szárny a ládi fateleptől a vásárhelyi rakodóig tartott (ezt a vonalat a meredeksége miatt szüntették meg). A kisvasút teher- és személyszállítása a II. világháború után érte el csúcspontját, az évi utasszám az 50-es években megközelítette a 300 000 főt. Ezután azonban lassú leépülés kezdődött. A kő- és szénszállítás megszűnt, a vonalak menti bányákat bezárták, a faanyag szállítása is egyre inkább a közútra terelődött át. A majdnem Miskolc belvárosáig (Szent Anna templom, Eszperantó tér) érő vonalat a 1980-ban lerövidítették (városrendezési okokból). Az új végállomás Miskolc Kilián-Észak (Dorottya utca). A Lillafüreden leágazó rövid szárnyvonalat, valamint a Ládi rakódóra vezető (MÁV átrakási lehetőséget is biztosító) vágányokat megszüntették. 1995-re teljesen megszűnt a teherszállítás. A megmaradt két vonal (Miskolc-Lillafüred-Garadna fővonal és az ebből kiágazó, Farkasgödör-Örvénykőig vezető szárnyvonal) jelenleg kizárólag a turizmusra épülő személyforgalmat bonyolít, évi 180 000 fő körüli utasszámmal. A kisvasút útvonalának bemutatása • Utazás a kisvasúton Miskolc-Lillafüred-Garadna között • Utazás a mahócai szárnyvonalon Miskolc és környéke Ha a Bükkbe való indulás előtt van még időnk Miskolcon, feltétlenül érdemes megnézni: • Miskolc-Tapolcát, ahol a csodálatos park, a csónakázó-tó, nyáron a szabadtéri fürdő, illetve az egész évben nyitvatartó, Európában egyedülálló Termálbarlangfürdő gazdag programot kínál egész napra (megközelíthető a Búza térről induló 2-es autóbusszal), • a Diósgyőri várat (az 1-es villamos diósgyőri végállomásától 10-15 perces érhető el), • a Vadasparkot (az 1-es autóbusz Majális-parki végállomásától gyalogosan közelíthető meg. További ajánlatok találhatók a Séták Miskolcon honlapon. Lillafüred A kisvasúttal való utazás során szinte biztos, hogy első utunk Lillafüredre vezet, mely két völgy, a Szinva és a Garadna patak völgyének találkozásánál épült. Itt található a csodálatos szépségű Hámori-tó, amely a Garadna-patak vizének mesterséges felduzzasztásával keletkezett 1770-1780 körül. Lillafüred 1892-ben gróf Bethlen András földművelődésügyi miniszter kezdeményezésére épült, és feleségéről, Vay Lilla bárónőről kapta a nevét. A Hámori-tóval szemközt magasodik az 1927-30 között épült Palotaszálló. A szálló alatt futó patak partján írta 1933-ban, az itt megtartott írókongresszuson József Attila az Ódát. A szálló túloldalán található függőkertek tövében találjuk a Szinva vízesését, és az Anna-mésztufabarlangot. A barlang megtekintésére mindenképpen szánjunk időt, mert Európában mindössze 3 mésztufabarlang található (az idegenvezetővel vezetett 20-25 perces barlangi túrák napközben óránként indulnak, 2002-ben 400 Ft volt a belépődíj). A Palotaszálló mögött található a kisvasút állomása, és egy hatalmas park. A parkon túl hamarosan elérjük a régi Lillafüred nyaralóit, villáit. Itt található az István-cseppkőbarlang bejárata (szintén megtekintésre érdemes), és itt található a híres természettudós, Herman Ottó egykori háza, amely ma emlékház. Az autóparkoló mögött sziklába vágott sétaút indul felfelé. Egy kis sziklaalagút után megpillantjuk a mésztufaszirtekből gyönyörűen kiképzett Mária-kápolnát. Nem sokkal ezután elénk tűnik a limpiászi kereszt és a szabadtéri oltár. Ha a zöld turistajelzésen elindulunk felfelé, hamarosan eljutunk a Fehér-kő nevű kilátópontra, ahol csodálatos panoráma kárpótol majd minket a fáradtságért. Ha megéheztünk, a közelben lévő Fehérkőlápai turistaházban ebédelhetünk. Túraajánlatok 1. Majális-park - Molnár-szikla - Szeleta barlang - Lillafüred A túra az 1-es autóbusz Majális-parki végállomásától indul, ahonnan a piros jelzésen indulva először a Herman Ottó emlékpark kerítése mellett haladunk, majd keresztezzük a lillafüredi utat, és a kisvasút mahócai szárnyvonalát. Innen utunk az országúttal majdnem párhuzamosan vezet tovább, de egyre magasabbra kapaszkodunk fel az út melletti hegyoldalba. Hamarosan azonban felejthetetlen kilátás tárul elénk, a mélyben a lillafüredi út kanyarog, túloldalt a Bükk vonulatai. hajhabok, hajlakkok

Webáruházunkban hajhabok és hajlakkok széles választékával várjuk azokat a kedves vásárlóinkat, akik elérhető áron szeretnék, professzionális termékekkel formázni. NAgyon fontos, hogy jó minőségű és kímélő hajfromázókat használjunk a mindennapok során, így hajkoronánk sokáig maradhat egészséges és szép.



laev







laev

laev

laev

laev

laev
laev
laev
laev

laev

laev

laev